2012. július 26., csütörtök

Hetedik nap...új kedvtelések (ki szeretném próbálni a hímzést)

Üdv mindenkinek!

Ez a hetedik nap, hogy nincsenek itthon. Jelenleg Egerben tartózkodnak, a mai napi indulnak tovább Szilvásváradra. Azt hiszem megnézik az Ősember barlangját, bár édesanyám elmondása alapján arrafelé is rengeteg eső esett, így nem biztos, hogy annyira biztonságos volna megmászni az ösvényt a hegyre. majd eldöntik.

Bevallom, kicsit azért kezdenek hiányozni, hiába is élvezem annyira a "házaséletet". Nem s azt mondom, hogy otthonról hiányolom őket. Inkább az üzletekből. Ráébredtem mennyire összetett és nehéz munkát végez az édesapám, főként most, hogy már a koszorúkészítésbe is sikerült belekóstolnom. Magamhoz képest eléggé változékony vagyok. Egyszer úgy érzem, hogy mindenre képes vagyok, pörgök, kézben tartok mindent, rendezem a boltot, eredményesen kiszolgálom a vásárlók igényeit (ritkán távoznak üres kézzel). Máskor pedig úgy érzem, hogy összecsapnak a fejem felett a hullámok. De néhány óra múltán sikeresen kimászom a gödörből, és újra megy minden, mint a karikacsapás.  Holnapra van egy tizenöt szál fehér szegfűből álló virágtálam. Végül is... ha a koszorúkat ki tudtam tűzni, akkor ezzel is megbirkózom. Hétfőn pedig két újabb koszorú kitűzése vár rám. Hurrá! Újabb és újabb kihívások! Mi mástól is fejlődnénk, ha nem ezektől? Fogalmam sincs :-)

Tegnap újabb dolgot próbáltam ki a konyhában. Oké, nem éppen a szexhez van köze. ^^ Főztem. Na, még ez sem újdonság. Leegyszerűsítve a dolgokat, tojásos nokedlit készítettem. Eléggé leegyszerűsítve, az tény. Félkész zacskós nudlival :-) Jó, tudom, nem vagyok éppen kezdő háziasszony, de a nokedliszaggatás számomra szűz terület, és nem éppen fél tízkor szerettem volna ragacsos edényeket sikálni a tészta után. Majd egyszer "felnőtt felügyelete" mellett kipróbálom azt is ;-)

Most másabb dolgok foglalkoztatnak. Kedvet kaptam, hogy kipróbáljam a hímzést. Annyi ötletes kép kering a közösségi oldalon, melyen a tornacipőtől a sapkáig mindenen kalocsai hímzés van, hogy kedvet kaptam hozzá. Először csak próbálkozom. Valami semleges fölösleges anyagon. Nagyon régen egész ügyes voltam ezen a téren. talán csak fel kell frissíteni a tudásom. Van egy fehér magas szárú tornacipőm, amin nagyon szépen mutatna a kalocsai pirospaprika, vagy a hímzett rózsa. Meglátjuk mit tudok ügyesebben begyakorolni. Kihímezném néhány nadrágomat, szoknyámat, készítenék hajpántot és amit a Balatonon láttam, de sokalltam érte a  8900 forintot, az egy bikini volt. Tudom, hogy nagyra törő vágyaim vannak, de ez az az időszak, a nyár, amikor nincs akkora mozgás, és akár itt a boltban is tudok hímezni ^^ Szép látványt nyújtanék... Higgyétek el, hogy Szeptembertől már hiába akarnék nekiállni, a mindenszenteki készülődés miatt örülni fogok, ha hazaérve az alap teendőimet el tudom majd intézni. 
  Valamiért mostanság nagyon nagy divat lett a kalocsai és matyó hímzés a különböző ruhadarabokon. Félre ne értsetek, és pártolom a népművészetet és igenis, viseljük büszkén örökségeinket, mint a bocskai öltöny, vagy a hímzett ruha. Végre valamelyest felébredt az identitásunk. A büszkeségünk :-) És én is hordani szeretném magamon ezeket a mintákat. Este elő is keresem a régi kellékeimet. Bent pihennek egy dobozban. Megmutatok néhány képet miről is beszélek. Talán ti is kedvet kaptok hozzá :-)





  

2 megjegyzés:

  1. Hihi, ez tök vicces...tök jól főzök (mások szerint), de nokedlit nem tudok szaggatni! Konkrétan vagy kicsik vagy zsömle nagyságúak :D! No de kérem nem lehetek tökéletes :D!

    Sophie

    VálaszTörlés
  2. :-) Igaz! vannak olyan ételek, hiába brillírozunk a konyhában, amik mumusok maradnak :-) Szerintem még szakács nagybátyám számára is van olyan étel, amitől tart, mert nem tudja megfelelően elkészíteni ;-)
    Igaz... nem lehetünk tökéletesek. Csak majdnem... ^^

    VálaszTörlés

Tisztulási folyamatok

 Hogyan lehetne megfogalmazni egy tisztulási folyamatot. Valószínűleg mindenkinek mást jelent. És természetesen másként zajlik. Nálam is így...